پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ١٣ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۹۵ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۶۰۶ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۴۵۴۱۲ مورد

دوشنبه ٢٢ مهر ١٣٩٨ ساعت ١١:٤٧ ق.ظ   ( بازدید : 347 نفر )

سلامت روان کودکان و نوجوانان علاوه بر سلامت جسم از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید جدی گرفته شود.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، پزشک متخصص اعصاب و روان و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، با تأکید بر این مطلب گفت: والدین باید براساس ظرفیت کودکان ، از فرزندان خود انتظار داشته باشند.
دکتر کاوه حجت، انتظار بالای والدین را از دلایل اضطراب دوران کودکی اعلام کرد و افزود: بسیاری از اضطراب های دوران کودکی به دلیل انتظارات بالای والدین و احساس گناه کودکان از برآورده نشدن انتظارات والدین است.
وی تصریح کرد: بسیاری از نوجوانان نیز به دلیل سطح انتظار غیر منطقی والدین به ویژه نسبت به تحصیل، به علایم اضطرابی و اشتغال ذهنی مفرط دچار می شوند.
وی با بیان این که استعدادها و ظرفیت های کودکان و نوجوانان یکسان نیست، اظهار داشت: تنظیم سطح انتظار والدین نسبت به ظرفیت های کودکان بسیار حایز اهمیت است و‌ مقایسه کردن کودکان و نوجوانان با یکدیگر به هیچ عنوان توصیه نمی شود.
وی توضیح داد: متاسفانه توجه به استعدادهای کودکان در زمینه های غیر درسی مورد غفلت قرار گرفته است و‌  بسیاری از خانواده ها تنها بر روی موفقیت تحصیلی فرزندان تمرکز می کنند که این مسأله باعث سرکوب شدن استعدادهای هنری، ورزشی و خلاقیت های کودکانه می شود.   
وی تأکیدکرد: والدین به علایق، ظرفیت ها و استعدادهای فرزندان توجه ویژه ای داشته باشند و برای موفقیت آن ها، فقط روی تحصیل تمرکز نکنند.


منبع : 1444ن چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.